Giải bài tập SGK Tiếng Anh 11 Unit 4 Listening giúp các em học sinh trả lời các câu hỏi tiếng Anh trang 47 để chuẩn bị bài ASEAN and Vietnam trước khi đến lớp.
Bạn đang đọc: Tiếng Anh 11 Unit 4: Listening
Soạn Listening Unit 4 lớp 11 được biên soạn bám sát theo chương trình SGK Global Success 11. Qua đó giúp học sinh nhanh chóng nắm vững được kiến thức để học tốt tiếng Anh 11. Đồng thời giúp thầy cô tham khảo để soạn giáo án Tiếng Anh 11 theo chương trình mới. Vậy sau đây là nội dung chi tiết bài soạn Unit 4 Lớp 11: Listening trang 47 – Global Success mời các bạn cùng theo dõi.
Unit 4 Lớp 11: Listening trang 47 – Global Success
Bài 1
ASEAN School Tour Programme
Work in groups. Look back at the first news item in the reading text on page 45. Discuss the following questions.
(Làm việc nhóm. Nhìn lại mục tin tức đầu tiên trong bài đọc ở trang 45. Thảo luận các câu hỏi sau.)
Would you like to participate in the ASEAN School Tour Programme? Why/Why not?
(Bạn có muốn tham gia chương trình tham quan trường học ASEAN? Tại sao/ Tại sao không?)
Gợi ý đáp án
Yes, I would like to participate in the ASEAN School Tour Programme.
Participating in the ASEAN School Tour Programme could be a great opportunity for students to learn about ASEAN and its member countries, as well as to promote cultural exchanges and understanding. It could also be a chance for students to meet and interact with peers from different countries and backgrounds, which could broaden their perspectives and help them develop important interpersonal skills.
On the other hand, some students may not be interested in participating in the programme due to various reasons such as financial constraints, lack of time, or lack of interest in the topic. Additionally, some students may prefer other types of cultural exchange programmes or educational activities that suit their personal interests and learning styles better.
Gợi ý đáp án
Đang cập nhật!
Bài 2
Listen to a conversation between two students. What are they talking about?
(Nghe đoạn hội thoại giữa hai học sinh. Họ đang nói về vấn đề gì?)
A. Preparing for a cultural exchange event
(Chuẩn bị cho một sự kiện giao lưu văn hóa)
B. Preparing for a school tour in Indonesia
(Chuẩn bị cho chuyến tham quan trường học ở Indonesia)
C. Types of activities for ASEAN students
(Các loại hình hoạt động của sinh viên ASEAN)
Gợi ý đáp án
Đang cập nhật!
Bài 3
Listen to the conversation again and choose the correct answers A, B, or C.
(Nghe đoạn hội thoại một lần nữa và chọn câu trả lời đúng A, B hoặc C.)
1. Phong and other _________ are preparing a welcome event for the foreign students.
(Phong và các _________ khác đang chuẩn bị một sự kiện chào mừng cho các sinh viên nước ngoài.)
A. teachers (giáo viên)
B. Youth Union members (Đoàn viên thanh niên)
C. classmates (bạn cùng lớp)
2. The group of Korean and ASEAN students will spend ___________ at their school.
(Nhóm sinh viên Hàn Quốc và ASEAN sẽ dành thời gian ___________ tại trường của họ.)
A. one day
B. three days
C. five days
3. Phong thinks the event will be an excellent opportunity for students to make friends with young people from _______________.
A. Indonesia
B. ASEAN countries
C. Korea and ASEAN countries
4. During the visit, students will discuss how they can help ________________.
A. contribute to the event
B. develop their focal communities
C. build an ASEAN community
5. Lan suggests calling on ______________ to send in ideas for activities.
A. young people in the region
B. all the students from his school
C. ASEAN students
Gợi ý đáp án
Đang cập nhật!
Bài 4
Work in groups. Discuss the following questions.
(Làm việc nhóm. Thảo luận các câu hỏi sau.)
Can you think of any suitable activities for the event at Lan and Phong’s school? How will they benefit the participants?
(Bạn có thể nghĩ ra hoạt động nào phù hợp cho sự kiện ở trường của Lan và Phong không? Họ sẽ mang lại lợi ích như thế nào cho những người tham gia?)