Tiếng Anh 11 Unit 6: Speaking

Tiếng Anh 11 Unit 6: Speaking

Giải bài tập SGK Tiếng Anh 11 Unit 6 Speaking giúp các em học sinh trả lời các câu hỏi tiếng Anh trang 70, 71 để chuẩn bị bài Preserving our heritage trước khi đến lớp.

Bạn đang đọc: Tiếng Anh 11 Unit 6: Speaking

Soạn Speaking Unit 6 lớp 11 được biên soạn bám sát theo chương trình SGK Global Success 11. Qua đó giúp học sinh nhanh chóng nắm vững được kiến thức để học tốt tiếng Anh 11. Đồng thời giúp thầy cô tham khảo để soạn giáo án Tiếng Anh 11 theo chương trình mới. Vậy sau đây là nội dung chi tiết bài soạn Unit 6 Lớp 11 Speaking trang 70, 71 mời các bạn cùng theo dõi.

Tiếng Anh 11 Unit 6: Speaking

    Bài 1

    Preserving cultural heritage (Giữ gìn di sản văn hóa)

    Work in pairs. Match the ways to preserve our heritage with the reasons for doing so.

    (Làm việc theo cặp. Nối những cách để bảo tồn di sản của chúng ta với những lý do để làm như vậy.)

    Ways

    Reasons

    1. Learning about cultural heritage at school

    a. Spreading information to more people quickly

    2. Promoting cultural heritage on social media

    b. Helping students understand the value of cultural heritage

    3. Organising competitions to find good ideas for preserving our heritage

    c. Making cultural heritage more widely known to people around the world

    4. Introducing cultural heritage to foreign visitors through tourism activities

    d. Encouraging people to get more involved

    Gợi ý đáp án

    1 – b

    2 – a

    3 – d

    4 – c

    Bài 2

    Complete the conversation with the words and phrases in the box. Then practise It in pairs.

    (Hoàn thành đoạn hội thoại với các từ và cụm từ trong hộp. Sau đó thực hành Nó theo cặp.)

    A. Well (Vâng)

    B. Right (Đúng)

    C. Really (Thật đấy)

    D. Let me think (Để tôi suy nghĩ)

    Nam: What do you think is the best way to preserve cultural heritage?

    Anna: (1) _____________. The best way to preserve it is to raise people’s awareness of its importance.

    Nam: (2) _____________. We can set up school jobs for students to learn about forms of cultural heritage, such as folk music, singing, or dancing.

    Anna: (3) ____________, our classmates will show no interest in such clubs.

    Nam: (4) ____________? Why do you think so?

    Anna: Traditional arts are not fashionable. There are so many other exciting things for us to do.

    Nam: That’s why it’s important to make such clubs more interesting for teenagers.

    Gợi ý đáp án

    1 – D

    2 – B

    3 – A

    4 – C

    Bài 3

    Work in pairs. Make a similar conversation about ways to preserve cultural heritage. Use the ideas in 1, the model in 2, and the tips above to help you.

    (Làm việc theo cặp. Thực hiện một cuộc trò chuyện tương tự về cách bảo tồn di sản văn hóa. Sử dụng các ý tưởng trong phần 1, mô hình trong phần 2 và các mẹo ở trên để giúp bạn.)

    Gợi ý đáp án

    Tom: What do you think are some other ways we can preserve cultural heritage?

    Lisa: One idea could be promoting cultural heritage on social media. That way, we can reach a wider audience and spread information more quickly.

    Tom: That’s a great idea. Another way could be organizing competitions to find good ideas for preserving our heritage. This could encourage people to get more involved and come up with innovative solutions.

    Lisa: Yes, and we could also introduce cultural heritage to foreign visitors through tourism activities. This could help people around the world learn more about our culture and appreciate its value.

    Tom: Another way could be learning about cultural heritage at school. By introducing it in the curriculum, we can help students understand the value of cultural heritage and inspire them to take action to preserve it.

    Lisa: Absolutely. By using these different ways, we can make cultural heritage more widely known and encourage more people to get involved in its preservation.

    Bài 4

    Work in groups. Think of a form of cultural heritage (such as a tradition, a festival, or a form of music), and discuss ways to preserve it. Report your group’s ideas to the whole class.

    (Làm việc nhóm. Hãy nghĩ về một dạng di sản văn hóa (chẳng hạn như một truyền thống, một lễ hội hoặc một loại hình âm nhạc) và thảo luận về các cách để bảo tồn nó. Báo cáo ý tưởng của nhóm bạn với cả lớp.)

    Gợi ý đáp án

    Our cultural heritage is a traditional craft that has been passed down from generation to generation in our community. To preserve it, we can organize workshops to teach the craft to younger generations. We can also hold exhibitions and fairs to showcase the craft to a wider audience and sell products made by local artisans. Another idea is to create a digital platform that connects artisans with customers and promotes their work.

    Overall, we believe that it’s important to involve younger generations in the preservation of cultural heritage and find ways to promote it to a wider audience. By doing so, we can ensure that our traditions and customs continue to thrive and evolve over time.

    Để lại một bình luận

    Email của bạn sẽ không được hiển thị công khai. Các trường bắt buộc được đánh dấu *