Giải bài tập SGK Tiếng Anh 11 Unit 9 Listening giúp các em học sinh trả lời các câu hỏi tiếng Anh phần 1→4 trang 105, 106 để chuẩn bị bài Social issues trước khi đến lớp.
Bạn đang đọc: Tiếng Anh 11 Unit 9: Listening
Soạn Listening Unit 9 lớp 11 được biên soạn bám sát theo chương trình SGK Global Success 11. Qua đó giúp học sinh nhanh chóng nắm vững được kiến thức để học tốt tiếng Anh 11. Đồng thời giúp thầy cô tham khảo để soạn giáo án Tiếng Anh 11 theo chương trình mới. Vậy sau đây là nội dung chi tiết bài soạn Unit 9 Lớp 11: Listening trang 105, 106 – Global Success, mời các bạn cùng theo dõi.
Giải Unit 9 Lớp 11: Listening trang 105, 106
Bài 1
Types of bullying (Các kiểu bắt nạt người khác)
1. Choose the word or phrase with the closest meaning to the underlined one.
(Chọn từ hoặc cụm từ có nghĩa gần nhất với từ được gạch chân.)
1. I find your comments very offensive, so you should apologise to me.
(Tôi thấy bình luận của bạn rất xúc phạm, vì vậy bạn nên xin lỗi tôi.)
A. nice (tốt đẹp)
B. rude (thô lỗ)
2. I don’t believe his lies!
(Tôi không tin lời nói dối của anh ta!)
A. things that are true (những điều đúng)
B. things that are not true (những điều không có thật)
3. Don’t feel ashamed to admit that you do not know something.
(Đừng cảm thấy xấu hổ khi thừa nhận rằng bạn không biết điều gì đó.)
A. proud (tự hào)
B. embarrassed (xấu hổ)
Gợi ý đáp án
1 – B |
2 – B |
3 – B |
Bài 2
Listen to a conversation between two students and match the pictures with the type of bullying.
(Nghe đoạn hội thoại giữa hai học sinh và nối các bức tranh với kiểu bắt nạt.)
Gợi ý đáp án
1. d |
2. b |
3. a |
4. c |
Bài 3
Listen again. Circle the correct answers.
(Lắng nghe một lần nữa. Khoanh tròn các câu trả lời đúng.)
Gợi ý đáp án
1. more |
2.was bullied by others |
3. cyberbullying |
4. how |
Bài 4
Work in groups. Discuss the following question.
(Làm việc nhóm. Thảo luận câu hỏi sau.)
What types of bullying have you experienced or seen happening to people around you?
(Kiểu bắt nạt nào bạn đã chứng kiến hoặc nhìn nó xảy ra xung quanh bạn?)
Gợi ý đáp án
John was a high school student who loved playing basketball and had a passion for music. However, his experience at school was not what he had hoped for. He was often targeted by a group of students who would call him names, shove him in the hallways, and post hurtful comments about him on social media.
Despite trying to ignore the bullying, it continued to escalate, and John’s grades began to suffer. He started skipping classes, feeling anxious and depressed, and avoiding his friends and family.
One day, the bullying took a physical turn when a group of students assaulted John after school. They beat him severely, leaving him with multiple injuries and a long road to recovery. The incident was captured on video and quickly went viral on social media, sparking outrage among the community.
The school administration took swift action, expelling the students responsible for the attack and implementing new policies to prevent bullying. John received an outpouring of support from his community, and he used his experience to become an advocate for anti-bullying initiatives.
Although the consequences of the bullying were severe, John’s story brought attention to the issue of bullying and the need for schools to take a more proactive approach in preventing it. Through his advocacy work, John helped to create a safer environment for students and inspired others to speak up against bullying.