Tiếng Anh 7 Unit 6: Lesson 2

Tiếng Anh 7 Unit 6: Lesson 2

Giải bài tập SGK Tiếng Anh 7 Unit 6 Lesson 2 giúp các em học sinh trả lời các câu hỏi tiếng Anh trang 47, 48, 49 để chuẩn bị bài Education trước khi đến lớp.

Bạn đang đọc: Tiếng Anh 7 Unit 6: Lesson 2

Soạn Lesson 2 Unit 6 lớp 7 được biên soạn bám sát theo chương trình SGK i-Learn Smart World 7 tập 1. Qua đó giúp học sinh nhanh chóng nắm vững được kiến thức để học tốt tiếng Anh 7. Vậy sau đây là nội dung chi tiết bài soạn Unit 6 Lớp 7: Lesson 2 trang 47, 48, 49 i-Learn Smart World, mời các bạn cùng theo dõi. Bên cạnh đó các bạn xem thêm File nghe tiếng Anh 7 i-Learn Smart World.

Tiếng Anh lớp 7 Unit 6: Lesson 2 trang 47, 48, 49

    New Words

    a. Fill in the blanks. Listen and repeat

    (Điền vào chỗ trống. Nghe và lặp lại.)

    Gợi ý đáp án

    A. 1

    B. 4

    C. 2

    D. 7

    E. 3

    F. 6

    G. 8

    H. 5

    b. In pairs: When did you feel like the people in the pictures?

    (Theo cặp: Khi nào bạn cảm thấy giống với những người trong bức tranh?)

    Gợi ý đáp án

    I was delighted because my mom bought me a bike for my birthday.

    Reading

    a. Read the letter from James to his aunt. Is James doing well in school?

    (Đọc thư của James gửi cho dì anh ấy. Có phải James đang học tốt ở trường?)

    Gợi ý đáp án

    2. No

    b. Now, read and circle the correct answer.

    (Bây giờ, đọc và khoanh tròn đáp án đúng.)

    Gợi ý đáp án

    1. c

    2. b

    3. c

    4. b

    c. In pairs: What subjects do you find the easiest? What do you find the most difficult?

    (Theo cặp: Môn học nào bạn thấy dễ nhất? Môn nào khó nhất?)

    Gợi ý đáp án

    A: What subjects do you find the easiest?

    B: I think English is the easiest.

    A: What do you find the most difficult?

    B: I think Maths is the most difficult.

    Grammar

    a. Listen and repeat

    (Nghe và lặp lại)

    b. Unscramble the sentences.

    (Sắp xếp câu.)

    Gợi ý đáp án

    1. I’m really happy because I passed my English test.

    2. She’s so upset because she lost her math textboook.

    3. My mm is really disappointed because I failed my geography test.

    4. I’m so annoyed because I got a D on my history homework.

    5. The students were really surprised because they passed their exams.

    6. She was so pleased because she got an A on her math test.

    c. Write sentences using the pictures and the prompts.

    (Viết câu sử dụng hình ảnh và gợi ý.)

    Gợi ý đáp án

    1. She is so pleased because she got a B on her math exam.

    2. She is really disappointed because she got a F on her history essay.

    3. He is really surprised because he got an A on his English test.

    4. She is so annoyed because her computer is slow.

    d. In pairs: Talk about how you feel about school and why. Use the adjectives in the box.

    (Theo cặp: Nói về việc bạn cảm thấy thế nào về trường học và tại sao. Sử dụng tính từ trong hộp.)

    Gợi ý đáp án

    I’m so surprised because I got an A on my Geography test.

    Pronunciation

    a. Stress intensifiers for emphasis.

    (Trọng âm của từ để nhấn mạnh.)

    b. Listen to the sentence and focus on the underlined word.

    (Nghe câu và tập trung từ được gạch chân.)

    c. Listen and cross out the sentence that doesn’t follow the note in “a.”

    (Nghe và gạch bỏ câu không theo ghi chú ở phần a.)

    Gợi ý đáp án

    They’re so disappointed because they failed all their tests

    => Wrong because there’s no stress on “so”

    d. Read the sentences with the sentence stress noted in “a.” to a partner.

    (Đọc câu với ghi chú ở phần a với bạn đồng hành.)

    Practice

    a. Practice the conversation. Swap roles and repeat.

    (Luyện tập hội thoại, Hoán đổi vai trò và lặp lại.)

    b. Practice with your own ideas.

    (Luyện tập với ý tưởng của bạn.)

    Speaking

    a. You’re at school and want to know why your friend feels good or bad. In pairs: Take turns acting out the situations in the pictures while your partner guesses how you feel and why.

    (Bạn đang ở trường và muốn biết tại sao bạn bè lại cảm thấy tốt hoặc tệ. Theo cặp: Lần lượt diễn những tình huống trong bức tranh, trong khi đó bạn đồng hành đoán bạn cảm thấy thế nào và tại sao.)

    b. Now, join another pair and play again using your own ideas.

    (Bây giờ, tham gia cặp khác và chơi lại sử dụng ý tưởng của bạn.)

    Trả lời

    Email của bạn sẽ không được hiển thị công khai. Các trường bắt buộc được đánh dấu *